1402-06-17 13:46
612
0
86376
امام جمعه گرگان:

جهان بشریت مجذوب جاذبه‌های حماسه حسینی است

امام جمعه گرگان اهداف آرمان‌های امام حسین (ع) را ممتاز خواند و گفت: این مکتب میدان مبارزه با ظلم و طرفداری از حق بوده که جهان مجذوب آن است.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه گرگان اظهار کرد: آرمان‌های امام حسین و اهداف سیدالشهدا برای تمام بشریت جاذبه دارد.

وی تقوای الهی را معیار رفتن به بهشت دانست و افزود: بهشت برای متقین بنا شده است امام علی در خطبه های نهج البلاغه درباره تقوا سخنان حکیمانه زیادی دارند، تقوا سرمایه دنیا و آخرت است که انسان را در دنیا و آخرت به عالیترین درجات بهشتی می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان؛ حفظ حریم الهی را مهم خواند و افزود: تقوا ملاک ورود به بهشت است، لازمه معنای تقوا در پرهیزکاری بوده و باید خودمراقبتی را سرلوحه زندگی قرار دهیم.

نورمفیدی با اشاره به اینکه تقوا در زمینه‌های مختلف زندگی انسان باید وجود داشته باشد، گفت: رابطه انسان و خدا اگر خوب تشخیص داده شود آن وقت می‌توان تقوا را خوب فهمید، ما همیشه در محضر خدا هستیم و نباید گناه کنیم و در مقابل خدا باید از خودمان مراقبت کنیم.

وی تصریح کرد: عمل به دستورات الهی قطعا به نفع خود ما است، نماز خواندن، حج رفتن و ... برای رسیدن انسان به کمال است، ظلم نکردن، غیبت نکردن، کمک به نیازمندان باید در زندگی هر فرد مهم شناخته شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه پرهیز لازمه تقوا است، توضیح داد: اگر بخواهیم رابطه خود و خدا را خوب برقرار کنیم باید رابطه بندگی و ربوبیت را حفظ کنیم و نسبت به تقوا اهمیت بدهیم.

نورمفیدی با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ توضیح داد: صدها نفر از مردم بی‌گناه تهران توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، امام راحل بیانیه‌ای را در این باره صادر کردند و شاه را به عنوان جانی و جنایتکار معرفی کردند و از مردم تقدیر کردند

وی ادامه داد: بعد از پیام امام، روح دوباره در ملت دمیده شد و به نهضت اسلامی ادامه دادند، خاطره آن روز و نهضتی که مردم کردند یادآوری آن برای ما باید به گونه‌ای باشد تا در مسیرمان و راهی که انتخاب کردیم ثابت قدم بمانیم.

امام جمعه گرگان گفت:19 شهریور سال 1358 روز وفات عالم مجاهد آیت الله طالقانی و اولین امام جمعه کشور است، ایشان از علمایی بود که در حوزه های علمیه خدمات برجسته‌ای انجام داد و در راه اعتلای اسلام همواره در میدان بود.

نورمفیدی با اشاره به 28 صفر که مصادف با رحلت پیامبر گرامی اسلام است، گفت: از کسانی باشیم که امت خوب پیامبر قرار بگیریم

وی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین امسال بیان کرد: اربعینی که امسال اتفاق افتاد خیلی باشکوه بود، حضور گسترده مردم بر اساس آمارهایی که ارائه شد بیش از 4 میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات مشرف شدند، 20 میلیون ایرانی، عراقی و کشورهای مختلف در این راهپیمایی برای زیارت امام حسین (ع) در کربلا حاضر شدند که چنین رقمی حتی در حج دیده نشده است.

امام جمعه گرگان گفت: رسانه‌های جهانی نسبت به این حادثه بزرگ کم‌توجهی کردند بی.بی.سی، سی.ان.ان، تایمز، آسوشیدس پرس به این مهم نپرداختند این اجتماع عظیم جهانی نشانه پیروزی مکتب عاشوراست که برای جهان بشریت یک درس و دانشگاه بزرگی است.    

نورمفیدی افزود: آرمان‌های امام حسین و اهداف سیدالشهدا برای تمام بشریت جاذبه دارد و انسانها را مجذوب این مکتب حسینی کرده است، راهپیمایی بزرگ اربعین نشان داد امام حسین همواره پیروز است و یزیدیان هیچ‌وقت پیروز نمی‌شوند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.